Research interests
Educational psychology
Cooperative learning
Socioemotional skills
Socioemotional well-being
Emotional self-regulation
Educational psychology
Cooperative learning
Socioemotional skills
Socioemotional well-being
Emotional self-regulation
▪ Zagni B., Frison C., Bacchin F. (2022). Outdoor education: fuori dalle mura per un apprendimento di qualità. Rivista Erickson DIDA
▪ Collaborazione in Ianes D., Cramerotti S. (2022). Didattica inclusiva alla scuola secondaria di primo grado, Trento, Erickson.
▪ Collaborazione in Ianes D., Cramerotti S. (2022). Insegnare Domani – Prove di ammissione TFA sostegno (aggiornato al V e VI ciclo), Trento, Erickson
▪ Co-progettazione, collaborazione e co-docenza: realizzare insieme un PEI inclusivo, in Ianes D., Cramerotti S., Fogarolo F. (2022). PEI in pratica (per ogni grado scolastico), Erickson, Trento.
▪ Scrimin, Sara, et al. "Effects of Socioeconomic Status, Parental Stress, and Family Support on Children’s Physical and Emotional Health During the COVID-19 Pandemic." Journal of Child and Family Studies 31.8 (2022): 2215-2228.
▪ Mason L., Zagni B., Bacchin F., Frison C., Scrimin S. Children’s Attentional Processes in Outdoor and Indoor Environments: The Role of Physiological Self-Regulation (2022, accettato in ottobre 2022 da IJERPH)